Stroomstoring

Is er geen stroom in huis? Voordat je ons belt: doorloop eerst even onderstaande stappen om zelf te onderzoeken wat het probleem is!

  • 1

    Hebben de buren ook geen stroom?

    Op de website van Stedin staat een actueel overzicht van storingen. Zoek op basis van postcode en huisnummer of er een stroomstoring in jouw buurt is. Staat er geen melding, bel dan het Nationaal Storingsnummer 0800-9009 om deze alsnog te melden.

    De storing alleen bij jou?

    Controleer of de aardlekschakelaar:

    • Staat deze aan of op 1 (of zitten alle zekeringen nog goed)? Bel dan onze technische dienst: (033) 494 70 40 om een monteur te laten kijken wat er mis is.
    • Staat de aardlekschakelaar uit of staat één van de groepenschakelaars naar beneden? Schakel deze dan weer in. Schiet de schakelaar er gelijk weer uit, doe dan de stekkerproef (stap 2).
  • 2

    De stekkerproef

    1. Schakel alle groepen in de meterkast uit of verwijder de zekeringen van de groepen
    2. Verwijder in de hele woning alle stekkers uit de stopcontacten. Vergeet de stekkers in de schuur, berging of op zolder niet!
    3. Schakel de aardlekschakelaar weer in.
    4. Schakel de groepen in de meterkast opnieuw in.
    5. Plaats nu alle stekkers één voor één terug in het stopcontact en zet de apparaten ook één voor één aan. Wacht tot het apparaat aan is, voordat je het volgende apparaat inschakelt.
    6. Valt de aardlekschakelaar opnieuw uit op het moment dat je een stekker in het stopcontact steekt of een apparaat aanzet? Dan is dit apparaat de oorzaak van de storing. Dit apparaat moet dan worden vervangen of gerepareerd.
    7. Zorgt geen van de apparaten voor problemen, maar blijft de stroom toch uitvallen? Controleer dan eerst of er geen sprake is van overbelasting. Blijft de aardlekschakelaar uitvallen? Dan zit het probleem waarschijnlijk in de installatie. Bel dan ­(033) 494 70 40 voor de technische dienst.