Geen objecten gevonden

Jaarverslag 2020

Het jaar 2020: elke maand nieuws

MijnWSL opent voor alle huurders

We konden op dat moment nog niet vermoeden hoe welkom het twee maanden later zou zijn. WSL start vlak voor de corona-lockdown - op 13 januari - met MijnWSL. Het huurdersportaal op onze website. Alle huurders ontvangen een kaart thuis met een activatiecode. Via het huurdersportaal regelen zij diverse huurzaken gemakkelijk online, op het moment dat het uitkomt. Een reparatieverzoek indienen, via iDEAL de huur betalen of de huurprijssamenstelling en puntenwaardering bekijken. Het kan allemaal in MijnWSL.

In 2020 logt bijna 40% van onze huurders in op MijnWSL. Sommigen één keer, puur uit nieuwsgierigheid. Andere huurders zijn sindsdien erg actief in hun portaal. Er zijn huurders die bijvoorbeeld nu zelf elke maand de huur betalen via iDEAL. "Het geeft het gevoel dat ik zelf meer 'in control' ben over mijn betalingen. En voor een reparatie hoef ik niet meer te bellen. Als ik 's avonds iets zie, hoef ik niet te wachten tot de volgende ochtend, ik start gewoon even MijnWSL op en klaar!"

Huurders die hun portaal nog niet hebben geactiveerd kunnen via mijnwsl@wsleusden.nl vragen om een activatielink.

Larikslaan is verhuurd én bewoond.

In dit voormalig kantoorpand, bekend als het Torex-gebouw, leverde WSL 54 huurappartementen op. Het zijn 52 sociale huurappartementen en twee in de vrije sector.

Het gebouw onderging een enorme metamorfose. Van vervallen kantoorpand maakte WSL met bouwbedrijf Schoonderbeek een fleurig woongebouw, met opvallende mintgroene balkons en warme, houten details bij de entree en bergingen. Half december ontvingen alle huurders de sleutels van het nieuwe appartement. Inmiddels zijn de meeste appartementen bewoond, een enkeling is nog aan het schilderen, behangen en inrichten.

Als afsluiter plaatste WSL deze maand een gedicht bij de hoofdingang van het gebouw, geschreven door dichter Merel Morre. Dit gedicht werd geschreven voor het afscheid van Monique Brewster, voormalig directeur-bestuurder van WSL. Haar eigen afscheidsquote is verwerkt in dit gedicht: “Ik heb veel gelachen, veel geleerd en soms ook een beetje gestampvoet”. Merel Morre verwerkte deze woorden in een ‘boodschap’ aan de nieuwe bewoners van het gebouw aan de Larikslaan.

Convenant woonruimteverdeling & verlenging WoningNet

De 8 gemeentes in de regio Eemvallei en de 7 samenwerkende woningcorporaties Eemland en Gelderse Vallei (SWEV) legden ook dit jaar de nadruk op optimale keuzevrijheid voor de woningzoekenden, de doorstroming binnen de woningvoorraad en zoveel mogelijk gelijke behandeling van woningzoekenden. Naast een convenant woonruimteverdeling ondertekenden de bestuurders ook een contractverlenging, waarmee de corporaties voor de volgende drie jaar verbonden blijven aan WoningNet, de gezamenlijke website voor woningtoewijzing. Lees meer...

Nieuwe bestuurder voor WSL

Joke ten Brink start op 23 april als directeur-bestuurder bij Woningstichting Leusden (WSL). Zij volgt Monique Brewster op, die in eind 2019 Leusden verruilde voor WoonForte in Alphen aan den Rijn.

Omdat de meeste medewerkers van WSL vanuit huis werken, startte Joke op 23 april in een bijna leeg pand. Ze stelde zich daarom afgelopen vrijdag op creatieve wijze aan iedereen voor met een videoboodschap. “Mijn manier van werken is om het samen mét de mensen te doen. Na veel interim opdrachten heb ik er nu zin in om voor de lange termijn wat te kunnen betekenen voor Leusden. Om echt werk af te maken en me te verbinden aan een organisatie, de medewerkers, de bewoners en de stakeholders van WSL. Ik hoop dat we in deze vreemde tijd samen snel de juiste vorm vinden om kennis te maken.

Zoveel mogelijk thuis blijven

Half april worden bijna alle medewerkers van WSL - en de rest van Nederland - naar huis gestuurd om thuis verder te werken. Met beeldschermen, laptops en soms zelfs bureaustoelen mee naar huis, werd het pand aan de Larikslaan steeds leger. Alleen de collega's voor wie thuiswerken echt niet mogelijk was bleven op kantoor werken.

Het pand werd gesloten voor bezoekers en onze bezichtigingen, voor- of eindopnames en huisbezoeken verplaatsten zich naar online of een andere creatieve manier. We vroegen onze huurders niet alleen om geduld bij niet-noodzakelijke reparaties, maar ook om wat extra aandacht voor de buren en de wijk. Het aantal overlastmeldingen nam toe. Maar we zagen - via Sociaal Plein Lariks - ook mooie initiatieven ontstaan. De hond van de buren uitlaten, boodschappen doen voor de buurvrouw in quarantaine of even (video)bellen met iemand die eenzaam is.

Toch blijkt persoonlijk contact met WSL een onmisbare schakel. Dit zien we terug in de resultaten van ons dienstverleningsonderzoek KWH. En dat begrijpen we, want ook wij komen veel liever bij onze huurders over de vloer.

Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden