Geen objecten gevonden

Kwaliteit van dienstverlening (KWH)

Kwaliteit van dienstverlening: KWH

Tevreden huurders, dat is ons streven. Woningstichting Leusden besteedt veel aandacht aan de kwaliteit van dienstverlening. Dit doen wij door in gesprek te gaan met onze huurders (participatie), goed af te stemmen met bewonerscommissies, het beheren van een klachtenmanagement en het meten van de klanttevredenheid met behulp van het Kwaliteitscentrum Woningcorporaties Huursector (KWH).

De metingen van KWH helpen ons bij ons doel een klantgestuurde organisatie te zijn. Met de uitkomsten kunnen we doorlopend sturen op de zaken die goed en niet goed gaan. Huurders geven hun waardering op diverse punten die zij belangrijk vinden.

Voortdurende controle

Een deskundige commissie bepaalt - samen met de beoordeling door de huurders - of een woningcorporatie het KWH-huurlabel verdient. Wie het huurlabel eenmaal op zak heeft, krijgt ook daarna nog steeds voortdurend controle. 

KWH meet de klanttevredenheid aan de hand van vragenlijsten aan huurders. Er zijn vragenlijsten voor nieuwe huurders, huurders waarbij planmatig onderhoud is uitgevoerd, die een reparatieverzoek hebben ingediend en algemene lijsten aan willekeurige huurders. 

Meest recente meetresultaten

WSL ontvangt de resultaten in 'real time'. Zo weten we direct of het goed gaat en waar de verbeterpunten liggen. Eén keer per jaar maakt KWH de balans op om te bepalen of een corporatie het kwaliteitslabel krijgt/behoudt of kwijtraakt. 

Op dit moment is WSL in het bezit van het kwaliteitslabel, geldig tot 16 maart 2020.

Deel deze pagina

 
Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden