Doorgeven wijziging woonsituatie

Om een inschrijving of uitschrijving van medebewoner als medehuurder goed te keuren, vragen wij om een uittreksel basisregistratie personen "met historie" van het gemeentelijk basisregister. Dit uittreksel toont aan dat u in de woning woont of juist bent uitgeschreven op dit woonadres. Bij echtscheiding mag u ook een kopie echtscheidingsconvenant aanleveren, in plaats van een uittreksel.

Let op! Twijfelt u tussen 'samenwonen' of 'medehuurder'? Lees hier het verschil tussen medebewoner en medehuurder.

Een uittreksel aanvragen kan digitaal (met inlog DigiD) op www.leusden.nl. U kunt (een scan van) het uittreksel bij ons aanleveren door deze te uploaden via onderstaand formulier. Levert u geen uittreksel aan, dan kan het zijn dat we achteraf alsnog vragen deze aan te leveren. In sommige situaties kan het zijn dat we ook om extra gegevens vragen, zodra u uw aanvraag heeft ingediend.

Wijzigen woonsituatie

Uw gegevens
Welke situatiewijziging meldt u?
Maak uw keuze:
Aantonen wijziging

Om uw wijziging door te voeren vragen wij om een bewijs van de wijziging. Bijvoorbeeld een uittreksel basisregistratie personen, een kopie huwelijksakte of echtscheidingsconvenant. Daarnaast vragen wij bij samenwonen om een kopie van het ID-bewijs van de nieuwe bewoner. (U mag hierop uw BSN-nummer doorstrepen.) U kunt een kopie van deze documenten uploaden via onderstaande upload-button.

Controleren en verzenden

Nadat u op onderstaande knop 'controleren' klikt, volgt er nog een controlepagina. Controleer uw gegevens en klik dan op de knop 'versturen'.

Deel deze pagina

Heb je een (andere) vraag?

Stel je vraag